Innehållet på din hemsida
Innehållet på dina menysidor är viktigast när det gäller sökmotoroptimering. Det handlar om att tillhandahålla relevant och kvalitativ information till besökarna på din hemsida. Ju bättre innehåll desto längre stannar besökarna på dina sidor. Tänk på ett ämne som varje menysida på din hemsida ska representera och hur du presenterar det. Glöm inte den gyllene regeln, ett ämne för varje enskild menysida och för varje ämne ett nyckelord.
Tänk på det! Att tillhandahålla mycket innehåll på en enda menysida är bra för konkurrensfyllda branscher och det ger chansen att nämna ett specifikt nyckelord oftare, men bara om innehållet relaterar till det övergripande ämnet på sidan.
Bra innehåll har kvalitet. Med kvalitet menar vi att texten är originell och skapad från grunden av dig. Om du skulle behöva kopiera text från en annan hemsida, se till att ändra om stilen och nämna källan.
Innehållet ska inte användas för att klämma in en massa imponerande nyckelord. Dessutom bör nyckelord inte äventyra textens trovärdighet och läsbarhet. Om du planerar ämne och nyckelord för var och en av dina menysidor väl, kommer det inte att vara ett problem.
Målet är att skapa en värdefull upplevelse för besökarna. Om du söker efter något online uppskattar man vanligtvis att antingen bli underhållen, få den specifika informationen, få svar på sin fråga eller bli erbjuden en tjänst. Hemsidor som uppfyller dessa behov kommer besökas mest och förmodligen rekommenderas till andra.
När du skapar innehåll bör ditt mål vara att ge besökaren det den söker och längtar efter. Lyckas du med detta kommer din hemsida vara den mest gillade och rekommenderade. Följaktligen kommer din hemsida att rankas mycket högre i Googles sökresultat.
För att komplettera innehållet, bruka bilder och videor för att förbättra besökarnas upplevelse. Se till att du alltid lägger till en beskrivning på bilderna för att informera Google om detta tillagda innehåll.
Vår bloggserie om sökmotorsoptimering ger dig mer information om innehåll, domän och din konkurrenter.