Sökmotorsinställning "Metabeskrivning" 


Metabeskrivningen är en kort introduktionstext om ämnet för en viss sida. Denna beskrivning visas i Googles sökresultat som ett stycke under webbadressen. Syftet med denna beskrivning är att bjuda in personen som sökte efter ett visst nyckelord att faktiskt välja resultatet och öppna upp din sida. Det är som en säljtext.

Se till att du kort beskriver (högst två meningar) vad som finns på sidan. Metabeskrivningen hjälper till att göra innehållet på en sida ännu tydligare. Glöm inte att använda ditt nyckelord här också.


Metabeskrivningen är synlig i sökresultaten under under Titeln och URL-länken. Nedan ges ett exempel från Webnodes startsida.

Fältet meta-sökord i SEO-inställningarna på hemsidan är inte längre viktigt. Allt för ofta har nyckelord överanvänts eller används fuskaktigt i försök att få bättre ranking. Google ignorerar därför generellt inställningar för meta-sökord. Du kan lämna det här fältet tomt och istället koncentrera dig på att nämna nyckelorden direkt i den skrivna texten på hemsidan!

Tips:

Vill du se hur dina inställningar visas i Googles sökresultat? Inga problem. Det finns en hemsidan där du kan testa dina inställningar. Klicka här för att testa det.

Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång